Etichete

, , ,

26

Ce putem face cu resturile de materiale care rămân în urma proiectelor mai mari? Tot felul de lucruri utile prin casă, cum af fi …. o mască de dormit.

Îmi plac proiecte rapide, de mici dimensiuni, pentru că nu stai prea mult timp în suspans ca să vezi cum va ieşi. Rezultatul apare curând şi doza de satisfacţie că ai un lucru nou poate fi luată în doze mai mici, dar dese, spre deosebire de o rochie, unde astepţi şi o săptămână să o poţi îmbrăca.

Am făcut un tutorial în 18 paşi (sunt mulţi, dar mici)  pentru cine vrea să-şi facă o mască personalizată, de tip patchwork, sau să o ofere cadou.

Materiale folosite:

– resturi de bumbac pentru faţa măştii

– fleece negru pentru spatele măştii

– elastic negru

Să începem:11.Desenează câteva modele de măşti şi alege unul… sau mai multe, în funcţie de inspiraţie. Sau foloseste modelul făcut de mine mai jos.

22. Descarcă tiparul de masca de aici, decupează şi desenează pe o altă foaie de hârtie conturul. Apoi trasează liniile desenului iniţial şi forma maştii doar pe jumătate.

33.Fiecare bucată va fi făcută din alt material. Taie tiparul pe liniile trasate.

44. Notează pe fiecare bucată direcţia firului drept al materialului şi aşează-le pe altă foaie de hartie la distanţă de 1 cm.

55.Copiază conturul fiecărei bucăţi de tipar, numerotează-le, şi trasează rezervele de 5 mm pentru cusături. Eu am mai scris pe fiecare bucată din ce material va fi croită.

66. Croieşte câte două bucăţi de material (faţă- verso) din părţile tiparului 2,3,4 şi 5 respectând indicaţiile firului drept. Pentru 1 croieşte pe materialul pus în două.

77. Asamblează bucăţile de material două câte două.

88. Nu uita să verifici ordinea lor pe măsură ce coşi, mai ales dacă bucăţile au forme asemănătoare.

99.Calcă rezervele celor 2 bucăţi.

1010. Coase mijlocul măştii cu mare atenţie la potrivirea cusăturilor.

1111. Calcă rezervele.

Am terminat cu faţa măştii. Pfiu!

1212.Croieşte materialul nergu, care va fi spatele măştii, după faţa deja cusută. Eu am folosit un material tip fleece pentru că este gros şi e foarte moale. Pentru materiale mai subţiri trebuie pusă întăritură tip vieseline.

1313.Fixează elasticul cu două bolduri pe faţa materialului fleece.

1414.Aşează faţă pe faţă cele doua bucăţi, cu elasticul între ele şi fixează-le cu bloduri.

1515.Coase la distanţă de 5 mm faţă de margine lăsând o deschizătură de 3 degete pentru a putea întoarce materialul pe faţă. Întăreşte cusăturile la capete1616. Crestează materialul pe zonele curbate şi taie excesul de material în zonele mai ascuţite ale măştii (în cazul meu în partea de jos).

1717.Întoarce masca pe faţă şi calcă din nou.

1818. Coase de mână partea de sus a măştii ciupind altenativ câte puţin din cele două materiale.

Şi gata! Asta e tot. Iată varianta mea de mască, căreia i-am găsit deja un proprietar.26

27

Anunțuri