Etichete

, , , ,

 

alto6

La început priveam maşina de cusut ca pe un obiect de mobilier de care ma împiedicam prin casă şi pe care nu ştiam unde să-l mai ascund. Ocupa spaţiul şi aşa limitat din apartamentul nostru bucureştean. Nu era nici foarte arătoasă, şi ştiam că nici prea performantă, din ce îmi aminteam de la bunica mea. Nu ştiu dacă e doar o meteahnă a Sandei mele (căci despre modelul „Sanda” este vorba), dar se poticnea ades, mânca o tonă de aţă pe care o ascundea mişeleşte sub material, era uşor vitezomană şi îndărădnică.

sanda

După primele proiecte am început să îmblânzesc „fiara” şi să încerc să o cunosc mai bine. Îcepuseram deja să ne împrietenim. De fapt a fost o prietenie mai mult din interes: aveam nevoie de ea pentru a-mi duce la îndeplinire visele din textile.

Legătura dintre noi a început însă să scârţâie în momentul în care a apărut pe neaşteptate în viaţa mea (mai bine spus în balconul din apartamentul în care stau) … o minunată maşina veche de peste 100 de ani, KÖHLER, peste al cărui mecanism timpul nu pare să-şi fi pus amprenta (nu pot spune acelaşi lucru şi despre aspectul fizic).IMG_4027

M-a acceptat din prima, fără nazuri de don’şoară de pension à la Belle Epoque, şi am îndrăgit-o instant şi constant de atunci. De fapt ce spun aici? a stârnit chiar pasiuni, ce m-au determinat să înfrunt cu stoicism chiar efectul de seră de pe balcon în arşiţa verii, la 50° +. Am petrecut o vară frumoasă împreună, mai ales ca nu era a mea. Ea mă aşteptă cuminte să mă mut în acest apartament ca să ne cunoaştem.

Nu a trecut mult timp şi i-am urat bun venit şi Elnei (Elna eXplorer 240): simplă, îndrăzneaţă şi ascultătoare. De atunci (a se citi octombrie 2014) nu am mai vrut să cos decât la ea. Este absolut minunată, şi sunt foarte încântată de alegerea făcută. Dupa îndelungi căutări am ajuns la cea care îmi îndeplineşte toate dorinţele: coase atât materiale groase, cât şi subţiri, elastice sau nu, cu felurite tipuri de cusături şi mă ajută să pun aţă în ac ca nimeni alta.

IMG_4034_1

Pe viitor probabil ca va trebui să fac loc în viaţa mea şi unui triplock, pentru a face cusături mai fandosite pe dosul rochiţelor. Până atunci, în caz de nevoie, folosesc triplockul de la Clubul de Croitorieunde am avut plăcerea să cos şi la nişte maşini de linie foarte primitoare.

Cine ştie? poate că într-o zi îmi voi permite moftul de a avea o maşina de designer, pecum cele de mai jos. Doar aşa, de fason.

Tuvie

1

Beloga

851

Brian Kang972

Foldable Sewing Machine by Itay Potash1335

Aphrodite

1338

Marlene Klausner, Gerda Hopfgartner, Joe Müller, Anna Wiesinger1339

Animo

1344

Alto

alto6

Foldable Sewing Machine by Richard Burrowleibal_foldablesewing_burrow_2

Susanne Eichelsew_6_ewgxi-570x310

Fercheşe nevoie mare!

Sursa foto: google.com

